Onze experts helpen bij al uw vragen
088 181 0349- Binnen 24 uur.
- Gratis en vrijblijvend.
- Specialist uit uw regio.
Het kan iedereen overkomen: je bent aan het winkelen en bij het afrekenen blijkt dat je een artikel niet hebt gescand. Dit kan soms zorgen of vragen oproepen over wat je nu moet doen. Hieronder vind je enkele stappen die je kunt overwegen.
Het is belangrijk om rustig te blijven. Het vergeten van het scannen van een artikel is een menselijke fout en kan gebeuren.
Als je erachter komt dat je een artikel niet hebt gescand, is het aan te raden om dit direct aan de kassamedewerker te melden. Dit kan op de volgende manier:
Als de kassamedewerker het artikel alsnog voor je scant, betaal dan voor het artikel zoals je dat normaal zou doen. Dit toont aan dat je bereid bent om je verantwoordelijkheid te nemen.
In de meeste gevallen zul je gewoon kunnen afrekenen zonder verdere gevolgen. Echter, als je herhaaldelijk artikelen niet scant, kan de supermarkt besluiten om dit als winkeldiefstal te beschouwen. Dit kan leiden tot juridische gevolgen. Het is dus verstandig om altijd eerlijk te zijn.
Als je twijfelt over de juridische implicaties of als de situatie escaleert, kan het raadzaam zijn om juridisch advies in te winnen. Een advocaat kan je specifieke informatie en begeleiding bieden op basis van jouw situatie.
Voor meer gedetailleerde vragen of als je twijfelt, kun je het contactformulier op onze website invullen. Wij staan klaar om je verder te helpen.
U wordt vandaag gratis en vrijblijvend teruggebeld door een ervaren strafrechtadvocaat.